דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת אופנוע - מה עושים כשמעורבים בה? 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 746   [ נצפה 2532 פעמים ]


מה עושים? אם נפגעתם בתאונת אופנוע, חשוב שתדעו מה עליכם לעשות. תאונת אופנוע אינה סיטואציה קלה לאף אחד מאיתנו ולכן כדאי לדעת היטיב אלו צעדים צריך לנקוט כשקורה דבר שכזה. 

בשנים האחרונות הפכו תאונות הדרכים, למרבה הצער, לחלק בלתי נפרד מחיינו. רובנו עברנו בעצמנו תאונת דרכים כזו או אחרת בחיינו ואם "נתמזל מזלנו" אנחנו רק מכירים מישהו שנפגע בתאונת דרכים. תאונת אופנוע היא התאונה הקטלנית ביותר ואנשים רבים איבדו אדם קרוב אליהם בתאונת אופנוע טרגית. מי שניצל ממצב של תאונת אופנוע ונותר בחיים, עדיין צריך לעבור בדרך כלל תהליך ארוך של החלמה מהפציעות הקשות של התאונה.

נפגעת בתאונת אופנוע, אמליץ להתייעץ ולספר כדי לקבל הסברים בפורום תעבורה >>

תאונת אופנוע –  זה קטלני!

אף פעם אנחנו לא יודעים איך תיגמר תאונת דרכים אך ללא כל ספק, תאונת אופנוע היא המסוכנת מכולם. כשאנחנו נוהגים על אופנוע, אין לנו בעצם שום הגנה ואנחנו חשופים לכל סיכון אפשרי. תאונת אופנוע המתרחשת בשל שיבוש בכביש או בור שלא שמנו לב אליו יכולה להימנע כאשר מדובר ברכב היות שיציבותו לא מתערערת בכזו קלות. בכל הנוגע לאופנוע, כל פגם בכביש יכול להוביל אל תרחיש של תאונת אופנוע.

חשוב לזכור כי נהיגה על אופנוע דורשת מאיתנו ערנות מתמדת וריכוז רב יותר מאשר במכונית  היות והסיכונים בכביש גדולים יותר עבורנו. אסור לנו בשום אופן לזלזל באמצעי המיגון וחשוב לצאת לדרך רק לאחר שהתלבשנו כמו שצריך. אם תתרחש חלילה תאונת אופנוע, הסיכון שלנו לפגיעה קשה יקטן משמעותית אם אנחנו לבושים כיאות.

אין להקל ראש בהשקעה בקסדה טובה, במעיל מתאים ובכפפות. אם אנחנו לוקחים עמנו מישהו באופנוע, גם הוא צריך להיות מאורגן היטיב לנסיעה.

מה עושים לאחר תאונת אופנוע?

נקלענו לסיטואציה הקשה הזו וקרתה לנו תאונת אופנוע. במידה ומצבנו בסדר, אנחנו בהכרה ולא קרה הנורא מכל, חשוב שנתאפס רגע על עצמנו ונבצע כמה פעולות פשוטות שיקלו עלינו בהמשך הדרך בכל הנוגע אל תאונת אופנוע:

1. לקיחת פרטים מלאים – וודאו כי יש לכם את פרטיו המלאים של הצד השני המעורב בתאונה. עליכם לקחת את השם המלא, מספרי טלפון ואת פוליסת הביטוח. אל תיכנעו לניסיונות התחמקות של הנהג השני, תרחיש שקורה לא מעט לצערנו.

2. פרטי העדים – תאונת אופנוע מתרחשת לעיתים לעיני עדים. אם ישנה אפשרות כזו, קחו מהעדים לתאונה את פרטיהם. אם יהיה צורך בכך, הם יוכלו להעיד על אופן התרחשות תאונת אופנוע. הדבר חשוב במיוחד אם הצד השני שהיה מעורב בתאונה אינו אדם ישר וכנה. כך, אם ייווצר מצב של גרסה מול גרסה, תהיה לכם עדות חיצונית.

3. תיעוד הזירה – חשוב מאוד לתעד את זירת תאונת אופנוע. אל תסמכו על הזיכרון שלכם או על הזיכרון של עדים. למקרה שתידרשו להוכיח את מה שאירע, התמונות יעשו את העבודה עבורכם. צלמו את מקום התאונה, את הסביבה הקרובה, צלמו את הנזק לאופנוע וכמובן, אם יש לכם פציעות פיזיות, צלמו אותם.

4. טפלו בעצמכם – תאונת אופנוע, כמו כל תאונה אחרת, מלווה בטראומה כלשהי. לפעמים, בתוך ההלם, אנחנו לא מרגישים כאב מסוים שעלול להופיע רק כמה ימים לאחר התאונה. אף אם הנכם סבורים שלא נפגעתם בכלל מהתאונה, גשו לבדיקה רפואית על מנת לוודא שלא נגרם לכם כל נזק. תאונת אופנוע, במרבית המקרים, גורמת לפציעות כלשהן וחשוב שהן יטופלו מיד. חשיבות הטיפול הרפואי ותיעודו נוגעת גם לעניין הפיצוי שכבר נדבר עליו.

5. גשו למשטרה –  יש צורך לקבל אישור משטרה לשני עניינים. האחד, לשם כך שהוצאות הטיפול הרפואי שקיבלתם ישלחו לחברת הביטוח והשני, עליכם לקבל את אישור המשטרה לגבי הפרטים של מי שהיה מעורב באותה תאונת אופנוע.

פיצוי בגין תאונת אופנוע

פיצוי בגין תאונות דרכים בישראל ניתן לכל אדם אשר נגרמה לו פגיעה פיזית כתוצאה מתאונה וזאת ללא קשר לעניין האשמה. אם נפגעתם במסגרת תאונת רכבים או תאונת אופנוע, אתם זכאים לפיצוי עבור הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהתאונה. כפי שאמרנו, אין זה משנה אם אתם האשמים בתאונה או שהצד השני הוא האשם. ככל שנגרם לכם נזק פיזי, חברת הביטוח שלכם מחויבת לפצות אתכם.

כעת עולה השאלה, מה אם אנחנו לא מבוטחים? שמעתי לא מעט סיפורים על תאונת אופנוע שהתרחשה דווקא כשלא היה לנהג ביטוח. לפעמים הביטוח בדיוק תם ולא הספקנו לחדשו ואז קרתה  לנו תאונת אופנוע. מה עושים אז? במידה ואנחנו לא אשמים בתאונה, נוכל עדיין לקבל פיצוי אף אם אנחנו לא מבוטחים. הפיצוי מופנה כמובן אל הנהג השני שהיה מעורב באותה תאונת אופנוע. אם אנחנו אשמים בתאונה ואין לנו ביטוח, אין מה לעשות וככל הנראה, לא נהיה זכאים לפיצוי אף אם נגרם לנו נזק פיזי.

חשיבות תיעוד הזירה והתיעוד הרפואי באים לידי ביטוי בתביעה. ככל שפעלנו בחוכמה לאחר התאונה, קרי, לקחנו את כל פרטי הנהג, תיעדנו את זירת תאונת אופנוע, קיבלנו טיפול רפואי אשר תועד ואת אישור המשטרה, כך יהיה לנו קל יותר בתביעת הפיצוי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב